Saturday, December 31, 2011

The New Begining




This is the last day of 2011, yay \ (^^) /
Can't wait to get older and older
Can't wait to see what will happen in 2012.
Can't wait to see everybody die on Dec21st 2012, well i think it's just a hoax, i don't really believe it, it's not a big deal. and that movie sucks!

 

We're gonna leave 2011
 And this is just another new begining.
Get ready for it! ;)



Wednesday, December 28, 2011

Sleepless

"You can't sleep because you have insomnia. I can't sleep because i have internet connection"
Damn that's right.. It's 3am and i'm still wide awake!
This is so crazy. I don't want to sleep but i dont even know what i'm doing on internet. I'm only chatting with cyber friends from the other side of the world. I know it wastes my time and there's no advantage of doing this, but i enjoy it. I really like it, maybe that's because i rarely talk to anyone in real life, so i'd rather choose my cyber life (?) maybe..


Actually, i do it because there's someone i'm waiting for but he never comes out! Wait in vain.. Ah, what a fool! (ssssttt don't tell anyone about it, this is a secret between us, okay?) He likes me, but i was pretending i don't like him. I ask him to get away from my cyber life! I regret it!! Now, i think he will never come again!! Ahhhh what a fool girl i am!
Okay forget about that. Well i'm not only waiting for someone, but also i'm doing "hunting". Do you know what is it? I think it's not important. I do "hunting" to find someone that can replace him hahaha (again, what a fool girl i am!) I can easily forget about someone if there's another one to replace it! It's so easy for me. (i think i don't have a heart)
Sometimes i sleep at 23.30 if only i have a morning class tomorrow. If there's no class, i sleep at 3am or 4am, it usually happen on weekend.
But one one day i slept at 4am and i would have a class in the morning. And damn yeah, i fell asleep in the class till the end of that day! I was so sleepy.. But i didn't regret it hahaha
I love my laptop, i love my internet, i can't live without it!!! (or i can't sleep without it?)


I don't know what would happen if my mom knows that i always stay awake all night long. Oh i don't even want to imagine it, it's a disaster! (trust me you don't wanna see her when she's angry!)
Oh hey, i just realize that it kills me slowly, yeah one of my cyber friend told me that it's not good for my health. He tried to warn me, but i do it again and again. What a fool girl i am!

Wednesday, December 21, 2011

Celebrities as a Child

Do you know how did celebrities look like when they were a kid?
I was wondering then i decided to google it and found some interesting pictures
Some of them make me LOL.. Let's see the difference!

1. Ben Affleck

this pic is not really old, maybe it took when he was a teenager, but still cute ;)

2. Bruce Willis 

bruce willis? how come he was cute! i thought that he has had  hair problem since he was a kid
3. David Beckham 

ouh.. look at this cute boy! why didn't he become an actor? he's charming tho :)


4. Eminem

i can't belive that he had an innocent face, yeah you can compare it with his face right now, not innocent at all. lol

5. Johnny Depp
hey mr. Stench. he was chubby but those pics are so different. i don't know whether he is  or not. but he's sexy when he's older

6. Jude Law

look at those eyes! makes me melting. it fix with his face ;) but he wasn't really cute, and he was blonde?

7. Leonardo dicaprio 

what a cute boy (or girl?) he looked like a girl lol. when he was 8, "so cute"! when he was 20, "gorgeous"! when he's 40, "who is this guy"?

8. Orlando Bloom

from all those celebrities childhood pics, this is the best one!  look at his smile, it's still the same, right? *melting my heart*

9. Robert Pattinson 

oh robert, everygirl in the world (who like Twilight or something) want you to be their bridegroom (no i don't) who knows that you were scary as a child

10. Bradley Cooper

this little cute boy is the sexiest man alive! i love his eyes, his smile, his chest, and everything

11. Tom Cruise

what kind of hairstyle did he has? haha it's so funny LOL.  and he missed a tooth, crap!

12. John Travolta

what is this? a doll? his eyes was so big! i thought that it's a manga picture. it's so funny LOL

13. Lady Gaga

nah, no wonder she's ugly now. eew, i don't wanna see her without make up, it's the worst thing ever!

14. Madonna

who knows that this cute little girl would date a younger man, much younger than her! i think she's a pedo LOL

15. Megan Fox

look at this ugly duckling LOL but at least she's truely a girl, not a transgender i guess :p

Sunday, December 4, 2011

Kampung Arab, Puncak

Akhir-akhir ini gue sering ke Puncak, Bogor buat refreshing, melarikan diri dari sumpek, padet sama panasnya ibukota Jakarta yang kite cintai. Buat lo yang belom pernah ke Puncak "Hellooooo.. kemana aja lo?"


Udaranya sejuk, eh dingin banget sih sebenernya apalagi Puncak Pass ke sono lagi. Ah dasar orang Jakarta yang gak pernah nemu udara dingin, sekalinya ketemu yang dingin-dingin langsung deh noraknya kambuh alias menggigil. Pemandangannya hijau semua dan asri, gak kaya di Jakarta yang semuanya gedung-gedung tinggi. Suasananya enak banget buat nyari inspirasi, tenang dan damai. Tapi sesuatu yang indah gak di dapat dengan gampang. Untuk mencapai Puncak lo harus rela bermacet-macet ria, apalagi hari Sabtu Minggu, karena jalurnya pake sistem buka-tutup.

Sabtu (29/01/2011)
Pukul 09:00 - 11.30 WIB
Semua kendaraan hanya satu jalur ke arah Puncak. Artinya lalulintas kendaraan dari arah Puncak menuju ke bawah yakni Jakarta dan Ciawi ditutup
Pukul 15.00 - 17.00 WIB
Semua kendaraan hanya satu jalur ke arah bawah atau arah Jakarta atau Ciawi. Artinya lalulintas semua kendaraan yang akan menuju Puncak ditutup
Minggu (30/01/2011)
Pukul 09.00 - 11.30 WIB
Semua kendaraan hanya satu jalur ke arah Puncak. Artinya lalulintas kendaraan dari arah Puncak menuju ke bawah yakni Jakarta dan Ciawi ditutup.
Pukul 15.00 - 18.00 WIB
Semua kendaraan satu jalur ke arah bawah atau arah Jakarta atau Ciawi. Artinya lalulintas kendaraan yang akan menuju Puncak ditutup.

Nah, jadi ceritanya begini, waktu gue dan keluarga lagi bermacet ria di daerah Cisarua deket Taman Safari, gue iseng liat-liat pemandangan di luar dan baru sadar kalo papan nama toko-toko di situ pada gak pake huruf latin, bukan bahasa Indonesia dan bukan bahasa Inggris, tapi pake huruf Arab! Bingunglah gue, ini di Puncak atau di Tanah Abang sih. Dengan penuh tanda tanya, terlontarlah kata-kata dari bibir gue, "Eh, kok, kok, kok, kenapa papannya huruf Arab semua sih?" Dengan entengnya bokap gue jawab "Iya, ini kan kampung Arab, banyak orang Arab yang kawin kontrak di sini. Coba aja liat, banyak orang Arab kan yang lewat, anak kecil di sini juga banyak yang cantik-cantik ganteng-ganteng keturunan Arab".


Jeng-jeng!! *sound efek sinetron* Kagetlah gue dengernya. Wah, gue kira kawin kontrak cuma ada di filem sinetron aja, taunya emang beneran ada di sini. Gue mikir "Oh God, teganya mereka ngelakuin kawin kontrak, kayaknya ngerendahin martabat wanita banget tuh turis-turis Arab". Ditengah lamunan gue, tiba-tiba ada arab lewat, jalan kaki, "Oh God, masih muda, ganteng banget lagi. Kalo sama yang kaya gitu sih gue juga mau hehehe" *jelalatan*. Tapi gak lama kemudian gue ngeliat dia naik ojek bertiga sama abang ojek dan cewek menor tampang lokal, rambut gonjreng pirang alay, pake hotpants sama tanktop pink ketat mampus. Gue mikir lagi "Oh God, kok si ganteng milih cewek yang kaya gitu sih". Buyarlah semua lamunan gue tentang cowok ganteng itu, mungkin dia juga pelaku kawin kontrak, who knows.


Dan setelah gue ngorek-ngorek info dari Om Google, i got some information. Kampung arab di Puncak letaknya di Kampung Sampay, Desa Tugu Selatan, satu kilometer di atas Taman Safari. Kampung ini biasa di sebut sebagai Warung Kaleng. Sebutan Warung Kaleng ternyata udah ada sejak zaman kolonial Belanda. Dulu, katanya daerah itu hampir semua warung beratap seng atau kaleng. Jadilah daerah itu kemudian disebut Warung Kaleng. Awalnya yang tinggal di warung-warung itu hanya pedagang Tionghoa. Sampai sekarang, nama itu masih melekat walaupun suasananya sudah berganti jadi ke-Arab-Araban sehingga disebutlah kampung itu menjadi Kampung Arab.

Gak ada yang tahu pasti kenapa dan kapan Warung Kaleng bisa berganti menjadi Kampung Arab. Konon, turis-turis dari padang pasir itu merindukan suasana yang berbeda dengan negeri mereka yang panas dan berpantai. Mereka mengidamkan berlibur di sebuah wilayah yang digambarkan orang Arab seperti surga dunia atau biasa mereka sebut dengan Jabal Ahdor atau gunung hijau. Nah, di kampung Sampay itulah, mereka menemukan Jabal Ahdor itu. Sebuah kampung yang dianggap mendekati gambaran surga dalam pikiran mereka. Bunga, air mengalir, lingkungan hijau dan indah. Dan sekarang gambaran Jabal Ahdor yang mereka idamkan itu semakin ‘lengkap’ setelah di Jabal Ahdor itu ‘dilengkapi’ dengan banyak ‘bidadari’. Maka Jabal Ahdor itu sudah berubah menjadi Jabal Al Jannah atau gunung surga??? wtf -__-

Friday, December 2, 2011

First of All

Hmm.. Well.. Okey.. Umm.. Ehem.. *cough* Hey, it's my first post..


Oh i can't believe that i make a blog!!! What the hell am i thinking? I don't even like writting. Wait, i DO like writting, i just don't know how to write, geez!
What should i do with this blog huh?
Maybe i can write on all of my thoughts, what i feel, my experience and yeah everything like everyone write on here. But i hope that nobody read my post (why i'm here?) hahaha
I'll do my best to post it with english, yeah you know my english is not good enough and i wanna fix it. My TOEFL is only 480, geez. What an embarassing score i had.
I know i'm kinda stupid, fool, dumb, and lazy. Duh, stop saying that you're stupid, Rani. Everybody know that you're stupid, you don't have to emphasize it! I also really really sloppy, i often fell down on the bus, can't maintain a balance hahaha. What an embarassing momment it was!
Oh but can you believe that this stupid girl has ever had an honor when she was in high school? That was a proof, this girl is not completely a fool i guess hoho. But she's still a fool in college :P
Okey, for now that's all i wanna say. I can't resist anymore, i wanna lay my head on the bed right now, it's 2am. I think i'm too drunk, i don't even know why i'm holding a Guinness and Heineken can. I can't remember when i bought it (what are they? i don't know what they are, but they taste damn good) Oh WAIT, i think i find a reason why i make this blog. Oh damn, stupid girl! F***! I shouldn't drink it, but too late to regret. Ah what the hell *gulp it again and again*